Pielgrzymka na Litwę

Przygotowania do Pielgrzymki na Litwę dobiegły końca. W nocy z poniedziałku na wtorek wszyscy uczestnicy w komplecie  zajęli miejsca w autokarze. Pierwszym przystankiem był Kodeń. Przy Cudownym obrazie Matki Boskiej Kodeńskiej odprawiona została Msza św. w intencji owocnej i bezpiecznej pielgrzymki. Pogoda dopisywała więc kolejnym punktem był Pratulin – maleńka parafia przy granicy z Białorusią. Podążając drogami wschodu zatrzymaliśmy się przy Górze Grabarce – pełnej starych i świeżych krzyży wniesionych tutaj w różnych intencjach. Udając się do Augustowa nie sposób było nie zatrzymać się w Sokółce – miejscu Cudu Eucharystycznego. Tam polecano swoje intencje przy Najświętszym Sakramencie. Miejscem docelowym był hotel „Karmel” w Augustowie.  W pięknej scenerii nad Kanałem Augustowskim spędziliśmy wieczór i noc. Wczesnym rankiem po śniadaniu udaliśmy się w stronę Wilna. Na miejscu czekała na nas Pani Grażynka, która umiejętnie, bardzo ciekawie i sprawnie oprowadziła nas po mieście. Pokazała wiele pięknych zakątków tego miasta. Głównym punktem była Msza św. przy obrazie Matki Bożej Miłosierdzia w Ostrej Bramie. Byliśmy też na Rosie – cmentarzu bliskim sercu Polaków. Spacerując alejkami odczytywaliśmy nazwiska znanych i mniej znanych Polaków.  Nadszedł też czas na posiłek i odpoczynek w Wilnie w hotelu „Karolinka”. Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się do Troków. Spacerem po ulicach karaimskiego miasteczka dotarliśmy do Jeziora Galwe gdzie płynąc statkiem podziwialiśmy piękno okolicy. Po udanym rejsie Pani Grażynka opowiedziała nam i oprowadziła po zamku. Był też czas na pamiątki i lody. Pobyt na Litwie zakończyliśmy obiadem, którego podstawowym daniem były pierogi karaimkie. O 14.00 czasu litewskiego udaliśmy się w drogę powrotną. Bezpiecznie prowadzenie przez kierowców, umocnieni doświadczeniami duchowymi i pełni wrażeń w nocy wróciliśmy do naszych domów.